Zomergasten Bibi Dumon Tak

 


Verbijsterd over de tsunami aan positieve tweets en recensies over/van Zomergasten met Bibi Dumon Tak. Heb me groen en geel aan haar geërgerd. Terwijl ik het voor 100% met haar eens was op alle onderwerpen. Maar haar dictie (spreekt de s uit als sj, "d-d-d-dit, d-d-d-at"), haar maniertjes, haar passieve agressie etc deed mij gruwen.


En die Theo Maassen die daar als een zoutzak ernaast zat, de kritische zin op nul, haar grillen gewillig ondergaand (die jas had je toch aan moeten houden Theo! Het was geen porum een pak, met die blote armen, why o why deed jij wat ze commandeerde?), nergens een onwelgevallige vraag stellend. De ironie van het tonen van juist dat fragment met Van Dis en Dorrestein! Ja! Dát willen wij! Dat! Deed mij denken aan Zomergasten met Khadija Arib die ze opende met dat ze humor had, om vervolgens 3 u lang geen enkel teken daarvan ten toon te spreiden.

En bij het drama met haar zus, waarom niet beginnen met de obvious question: wat vond de rechtmacht/kinderbescherming ervan, van die vader die zijn kinderen abrupt afsloot van hun familie en vriendjes? Terwijl zij uitweidde over haar "recht in eigen hand" fantasieën.


Nee, dit jaar heb ik tot nu toe alleen genoten van de astronoom. Die was boeiend, had boeiende materie waar hij boeiend over vertelde. De rest was slaapverwekkend slecht. Dat heel NL dit fijne TV vindt, wtf. Echt. 

 

Update 21-8-23: Kamagurka vond ik ook geweldig.


Comments