Mijn eigen moeder

 Ik merkte dat ik sneller in slaap viel als ik mezelf stevig vastpakte. Het gaf mij de volgende gedachtegang: ik doe wat mijn moeder nooit deed. Ik had een koude, liefdeloze moeder, die mij nooit geknuffeld heeft. Zij was 7d/w aan het werk tot laat, en als ze thuis kwam, dan sprongen wij in de houding.
Tot ver in mijn volwassen leeftijd ben ik in de houding gesprongen als ik een auto aan hoorde komen.

Maar nu hield ik mezelf vast en zei: "Ik ben nu jouw eigen moeder. Ik zorg nu voor jou. En ik doe het goed. Geen zorgen. Ik hou van je. Ik zorg voor je."

Ik voelde me opeens vredig. Ik was veilig. Een fantastische vrouw hield van me en zorgde voor me. En ze kon het goed.

Comments

  1. Anonymous17:18

    Goedzo en al helemaal dat je het opschrijft

    ReplyDelete

Post a Comment